FUZZI FALL WINTER 2018

 

COLLEZIONE FUZZI FALL WINTER 2018

Una collezione ricercata e preziosa

I materiali

La maglieria è costruita con l’utilizzo di fili diversi per creare disegni jacquard con effetti tridimensionali e sorprendenti; nella tinta unita con filati di diversa tipologia e diametri si sono ottenute  geometrie a blocchi di  colore.

L’abbigliamento in tulle e in jersey stretch è caratterizzato da ricchi bordi, frange, tagli e volumi particolari.

La femminilità valorizzata dall’uso di trine e pizzi, delicati ornamenti di t-shirt e abiti, è  enfatizzata dall’impiego di rouches e di materiali pregiati come il twill di seta e il velluto.

Le stampe

Floreali. Le rose sfumano su peonie, campanule, e cornelie a comporre una danza di fiori.

Paisley e Tartan. Disegni classici come il paisley e il tartan sono rivisitati e declinati in nuove interpretazioni.  Il paisley diventa un tattoo arabeggiante di ispirazione persiana, mentre il tartan è composto da un mix astratto di motivi maschili come chevron, pied de poule, tweed e tartan.

Romantiche. Leggere ed iper-femminili sono le stampe crochet su disegno di rete di pizzo. Opulenti ramages e fiori ornamentali arricchiti da dettagli in oro sui quali si posano piccole api.

FUZZI FALL WINTER 2018 COLLECTION

A refined  and precious collection

Materials

The precious knitwear by Fuzzi creates patterns with different threads that mix together three-dimensional and surprising effects; with yarns of different types and diameters are obtained  geometric shapes in solid color.

The clothing in tulle and jersey stretch is characterized by precious edges, fringes, particulars models  and volumes.

The femininity  enhanced  by the use of trine  and lace, by delicate ornaments of t-shirts and dresses,  is emphasized by the use of rouches and precious materials such as silk twill and velvet.

Prints

Floral. The roses fade on peonies, bluebells, and cornelias to compose a dance of flowers.

Paisley and Tartan. Classic designs such as paisley and tartan are revisited and declined in new interpretations.

The paisley becomes a Persian-inspired Arabic tattoo, while the tartan is composed of an abstract mix of masculine patterns such as chevron, houndstooth, tweed and tartan.

Romantic. Lightweight and hyper-feminine are the crochet prints on a lace net design. Opulent ramages and ornamental flowers enriched with gold details on which small bees are laid.

Posted on May 22, 2018 .